Wat doe jij op social media?

Voor velen een vorm van ontspanning: lekker scrollen op social media. Pamela is er inmiddels heel goed in: úren kan zij haar tijd verdoen op TikTok. Nu is dat best lekker als je dat doet in plaats van een binge-watch avond op Netflix. Waar dan meteen chips bij gaat. Voordeel van TikTok: met vette vingers scrollen doet zij niet dus gelijktijdig eten ook (meestal) niet. Zegt ze 😊

Uren op social media zitten en dan achteraf denken ‘wat heb ik mijn tijd eigenlijk zitten verdoen’ voelt minder goed. Gelukkig heb je altijd een keuze: zinloos of …

Zinvol

Als ondernemer is het zonde om social media niet te benutten voor je bedrijf. Dat voor je te laten werken. Door je zichtbaarheid te vergroten, te vertellen welk probleem je van je klant oplost, door verkeer te genereren naar je website (waar je een mooi aanbod voor je toekomstige klanten hebt klaar staan).

Om succes te boeken met social media zijn verschillende succesfactoren van belang. Ik benoem er hier een paar:

  • wees actief aanwezig: post zelf regelmatig
  • wees betrokken bij je volgers, like posts van anderen en geef positief commentaar
  • bied content waar je publiek wat aan heeft; dan word je beter onthouden
  • wees creatief in je content: gebruik inhakers (de dag van…) of ga als dat bij jouw bedrijf past op een bepaalde actualiteit in
  • gebruik ook beeld: het zijn niet voor niets de video’s die TikTok zo razend populair gemaakt hebben
  • val op met wat je deelt. Laat bijvoorbeeld ook iets van je persoonlijke kant zien
  • zet je huisstijl in bij het maken van je content. Als je herkenbaar bent voor je volgers, blijven ze sneller hangen als ze iets van jou voorbij zien komen
  • wissel af: soms een foto met quote of begeleidende tekst, soms een video, dan weer een blog

… maar er zijn er natuurlijk nog meer.

Succes met deze 8 tips. Ik ga effe mijn social media checken. Zie je daar!